fredag 8 januari 2010

Stora bloggpriset 2009

Det är åter dags att rösta fram årets bloggar. Omröstningen för Stora bloggpriset är nu öppen. I den politiska kategorin, som är den enda jag finner intressant, är Henrik Alexandersson åter nominerad, likaså Emma Marie Andersson på Opassande samt även Gun Svensson på Farmor Gun, Isobel Hadley-Kamptz och Elin Grelsson.

På ganska svenskt manér uppmanar flera bloggare sina läsare att rösta på någon annan. Isobel tycker att vi ska rösta på Elin Grelsson, Hax föreslår Farmor Gun, Isobel tycker Elin Grelsson och Elin håller själv med.

Personligen gillar jag bloggare som sätter sig själva åt sidan en aning och fokuserar på analyser i stället för sina egna liv. Min röst föll på Hax eftersom jag anser att hans blogg är den viktigaste av de nominerade då den faktiskt fyller en lucka i svensk EU-bevakning. Där kan du läsa saker du inte får veta i svensk gammelmedia medan övriga bloggar mest är kommenterande av redan kända nyheter. Annars kan jag hålla med om att Gun Svensson, 70+ ung, är ett fantastisk frisk fläkt i bloggosfären. En röst på henne är således högst motiverad också.

Efter förra årets bloggala föreslog jag ett Värsta Bloggen-priset, liknande filmvärldens Razzie Awards. Jag ser tyvärr inte ut att ha blivit bönhörd.

1 kommentar:

Ted Sjövall sa...

Undrar om någon skulle nominera S-bloggar? ; )