fredag 1 april 2016

Skämta försiktigt


På första april ska man som bekant luras. De senaste åren har aprilskämten blivit lite snällare. Människor kan ta illa upp om skämten är för grova.

Själv började jag i morse skriva på en bloggpost om att jag nu efter moget övervägande, och flera genomtittningar av Johanna Jönssons YouTube-klipp, beslutat mig för att gå med i Centerpartiet. Men det visade sig att jag fick svårt att inta frukosten så jag beslöt att omprioritera. En arbetande man behöver sin frukost.

Dagens bästa aprilskämt, för att det fångar både en kritik mot restriktioner på internet och dagens lättkränkthet, är Bahnhofs om att införa ett könsuppdelat och triggersäkrat internet:
Vi trigger-säkrar nu internet för ökad trygghet online. Funktionen aktiveras med hjälp av personnumret. Den som inte anger personnummer eller inte har ett godkänt personnummer kommer att stängas ute helt från nätet då vi inte kan garantera att filtret fungerar som det är tänkt, säger Jon Karlung, vd på internetoperatören Bahnhof.
Ett annat aprilskämt är att Ludwig von Mises-institutet välkomnar Henrik Arnstad som ny medarbetare. Och DN:s om folkets starka förtroende för public service och just DN, publicerad i dagens papperstidning, är inte heller så tokig.

9 kommentarer:

Uwe Dostler sa...

Dessvärre var DN:s tvenne artiklar inget sk. aprilskämt, de äro dessvärre bägge publicerade igår.

Hans Li Engnell sa...

Jo, jag vet det.

Anonym sa...

Senaste:

Mats Dagerlind ska bli chefredaktör för DN. Wolodarski ska tydligen bli moderator på Flashback under kategorierna centralstimulantia, revisionism, kemi och pyroteknik; paranormala fenomen, ockultism och ufologi.

Magne

Anonym sa...

Veronika Palm ska bli ny chef för Rädda Barnen fick mig att skratta högt.

Anonym sa...

Veronika Palm får nog ses som ett skämt årent runt fast det blir tråkigt för Rädda Barnen.

Anonym sa...

Det var enklare att syna skämten förr i tiden.
Det var enklare när man inte kände till begreppet Absurdistan.

Anonym sa...

Barnen kommer att bli riktigt rädda snart.

Anonym sa...

Veronica Palm? Rädda Barnen gör barnen rädda.

Christoffer sa...

Den om Greider som ny ledare för Piratpartiet var inte så dum heller :)